6 Şubat 2011 Pazar

Özgürrlesme


Özgürlesme
----------------

Tüm catiskilarin köklerinde ezen ve ezilenlerin tarihi var.Tüm toplumsal sistemlerde kölelige karsi yada umutlarimizi kirmada bir esaret vardir,ve bunu kirmak icinde bir cesaret cicegi olan özürlesmekte buda biz ezilenlerin köklerimizdir.Kapitalis-emperyalist yeni dünya düzeni,insanligimizi tutsak zincirleriy...le bizler modern kunta-kintelere dönüstürmüstür.Kapitalist ergenekoncu özel mülkiyet egemenligi üzerinde insa edilen,is bölümünden üreyen biz emekciler ve bizim karsitligimiz parababalari üretimin anarsik yapisi,sinirsiz refabet,issizlik,is-cinayetleri,isgal,savas,taciz ve tecavüz,cocuk sömürüsü,parali egitim vb.bizim yada bireyin dolasim alanlarini yasa ile sinirlandirmis,yürütme ile cezalandirmis,modern egemen is bölümü ilede sömürürüyor.Bizi ücretli köleligie mahkum eden esarettir.Yani kendi öznemize yabancilasmis bir insanlik,kendi kendisinin efendisi birey,toplumsal diyalektik yasalara hükmederek özgürlesemez.

Engels yoldas özgürlügü tanimlarken söyle der"bu dünyayi kurtarma isinin üstesinden gelmek,modern köle(yani bizim)tarihsel görevidir der.Modern kölelerin yasemin devrimlerinin basariya ulasmasini belirleyen o eyleme rengini verendir de,yani kim sokaklara rengini verip özgürlestiriyorsa o kazanir.

Iste bu kapitalist barbarlik düzeninde bizim tarihsel görevimizi baglayan bir özgürlük arayisina tekabül eder-etmelidir.Tutsaklik zincirlerini parcalamaya yönelik yani iktidari yikmayi hedeflemeyen bir eylem yenilmeye mahkumdur.Özel mülkiyet duygusunun tüm görünen-görünmeyen araclarini bizi kusatmasi bir degisim eyleminin özgürlestirmesini dayatiyor.Iste öznenin yaseminin sokaklarda ki rolü..Kapitalis bu dünyada bireyin esareti dokuz aylikken baslar.Milyonlarca emekci,ulus,azinlik.isgal,aclik,yoksulluk,iskence dolu ve milyonlarca borc ile yasama merhaba diyor.Ataerkil gelisim sürecinde sagliksiz gelisim,sosyal konum,kültürel baskalasim,egitim gerici ve fasist asimilasyoncu rolü ve baska zor yasalarda,anti özgürlük uygulamalaridir.

Maddi yasam tarzimiz,toplumsal gercekligimiz kapitalizmin esaretidir/Ve Demir Ökce de yoldas söyle der.Jack London.....
"Gezdim durdum insanların arasında. Yaşamla olan çelişkilerini gözlemledim ellerindeki izlerde. Onların hikayelerini, zincirlerinden başka kaybedecek şeyleri olmayanların hikayelerini anlattım durdum. Demir bir ökçeye sıkıştırılmış insanlığı diriltmek oldu tek çabam. Jack London'ım ben “demiryolu serserileri” inden biri"


berdan ildan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder