28 Ocak 2011 Cuma

Tanriya mektuplar...kitap


Tanriya mektuplar....Kitap




...Sevgili Hasan Basri Aydin hala cezaevinde,toplumsal yasamda dilekce ile gerici-fasist tüm rejimleri tanriya mektuplar yazarak dinler ve toplumlar tarihinin acmazlarini cok net ifadelerle bize isik tutar sevgili Hasan Basri Aydin.

Toplumsal, siyasal yaşamın son 50 yılı, yazarın bizzat
tanık olduğu olaylar ve olgular ekseninde eleştiri bombardımanına tutuluyor.
Kitaptan anekdotlar...
Ey ulu Tanrım,
Bir fabrikatörün, köleleştirdiği binlerce işçinin sırtından her gün biraz daha zenginleşmesini; bir toprak ağasının, binlerce köylünün yıllık emeklerinin üzerine konmasını; bir tefecinin, binlerce kullarının alınterlerini sömürmesini hangi ilahi adaletinle uygun gördün? Yoksa...
Evet yoksa sen de mi onlardan yanasın Tanrım?
Ey Ulu Tanrım,
Bugün bir kulunuz, başından geçenleri anlattı bana. Bunca haksızlığa nasıl gönlün razı oldu bilemem! Her şey sana malum, ama ola ki gözünden kaçmıştır,
bir kez de ben bildireyim dedim...
Ey Ulu Tanrım,
Acaba başka bir güç tarafından emeğin hiç gasp edildi mi? Tırnakların pense ile çekilip "filistin askısı"na asıldın mı? "Ölüm hücresi"ne atıldın mı?
Elbette ki hayır! Bunları bizzat yaşayan asi ve günahkar bir kulunuz olarak soruyorum...
Ey Ulu Tanrım,
Kızılderililerin, siyah derililerin, Kürtlerin, bu ayrı yaratılışlarından dolayı zulüm görmelerine niçin izin verdiğini anlamak mümkün değil ...Hala F-tipi hücrelerinde inancli bir emekci olarak direniyor,Erbakan'i yasliligindan dolayi cezaevinden cikartanlar bu koca cinari hasta olmasina ve ileri yasina ragmen serbest birakmamakta ki temel neden,onun bu kitabi....

Tanriya mektuplar 1-2..ceylanyayinlari...Hasan Basri Aydin serbest birakilsin

Hasan Basri Aydin hoca ile 1995 yilinda Gözaltina Kayiplara karsi Pir Sultan Abdal Canlar derneginin acilis töreninde tanistim,acilista sunuculuk yapiyordum bir yasli bilge okudugum Otuz üc kursun siirind...e cok etkilendigini söyle,beni cesar...etlendirdin dedi,bundan cesaret alarak banada söz hakki verirmisin dedi,bende hemen mikrofunu teslim ettim,ve sevgili Hasan Basri Aydin ile tanismamiza vesile olan bu acilistan sonra Hasan Ocak gözaltina kaybedildigi günden zindana kadar umudu hep dimdik ayakta tutan sevgili ögretmenimin kitabini bulursaniz okuyan...Hararet nardadır sacda değildir Keramet baştadır tacda değildir Her ne arara kendinde ara....

Hasan Basri Aydin suan Metris zindaninda tutuklu,85 yasinda,bir yani felcli sevgili hocamizin...Hasan Basri Aydin serbest birakilsin



Not.......



berdan ildanDevamını Gör

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder