18 Kasım 2009 Çarşamba

Ugurun dogum günü


Ugur kaymaz özel tim tarafindan katledildiginde 12 yasindaydi,her Kürt emekcisi gibi babasina düskündü,cünkü babasi söför'dü ve
o sabah babasini son yolculuga ugurlarken evinin önünde babasiyla beraber öldürüldü,Ahmed Arif yasasaydi 12 Kursun adli yeni
bir siir yazardi Kürt cocuklari icin.Iste o süreclerden süzülen Memet Sögüt UGURUN YASI adli calismasi da bu ekolden bir siir
kitabi:Cocuk olsa,kadin da olsa güvenlik güclerimiz gereken yaniti verdiginde Enis Ata adli cocuk Diyarbekir önlerinde yine resmi
derin AKP polisleri tarafindan öldürülürler ve o gündür bu gündür Kürt cocuklari icin adalet cagrisimlarina bir yanittirdir bi kitapta
Karanliktaki Gölgeden iste dizeleri..
İçlenmiş sırlarımla geldim
Bakışın sabrımdı
Gül dağına kırağılar düşmüş
Sevmecelerine daldım
Seni her görüşümden sonra
Oturup adam gibi şiirler yazdım..."
Uzunca bir sürecte olmasa Memet Sögüt sürgün yasayan bir Kürt emekci sairi ve dizelerinde umuda dair düsler ve imgeler var.Imgelerin
ardindan gitmek isteyenlere...."Düştün yollara / Titrek bir sonbahar yaprağı gibi / Bulutlara yay da koysan nafile / Sen böyle gördükçe beni / Bir deney tahtası gibi / İstemem şefkatini kutsadıklarında / Zinakârlar oldukça."
isimlerini unutmayacagimiz ezilenlerin gür sesiden bir kac siir.Iste devrimci dizeler,ve seni cagiriyor enis,cüneyt,ugur,berivan asme,dilan,dila
ve simdi siirler okunsun....


Kül



Nereye baksam yangın yeri kül

Kül de tutuşur bir gün

Değirmi döngü içindeyim

Söz ile köz arasında



Saz ile kelam, bitimsiz aşk

Yürüdüğün sevda, bilesinki pisliğe fink atamaz.



Dipten bir ses, ses yükseldikçe

Bozulur sukunet

Rötarlı değil tam zamanında, de

Ulan piç defol git başımdan.




--------------------------------------------------------------------------------


Kıskançlık Ya Da Bumerang


Boş ver be şairim, aldırma

Hep kelebekler uçuşsun yüreğinde

Durgun göldür onlar, unutma

Ya da ateşin ortasına düşmüş akrep

Daraldıkça kıskançlık çemberleri

Akıllarını yitirerek ölürler.




--------------------------------------------------------------------------------


Uzaktayım Yar Yar


Bir çapanoğlu vardı, dibekte dövülüyordum

Biliyorum indimde her aşkımın tam yaşanmamışlığını

Uykusuz gecelerimi bölsem ikiye

Her yanı cehennem her yanı kan

Ufkumun yoculuğuna çıksam

Dolambaç yürünür dağlar aşılır mı bilemem



Mülteciliğim uçurum kendimi öldürmüşlüğüm

Şimdi ben bir başıma

Bir bez parçası, bir çöp

Kurumuş bir yaprak gibi

Kendimi hiç sayarak hiç oldum

Hiçlik deryasında dolanmaktayım



Ah bu sıladan uzak geceler

Geceleri kederime tutunarak

Patlayana kadar ağlamaktayım

Ve hiç oldum hiçlik deryesında dolanmaktayım

Yoksun

Uzaksın

İndimde her aşkımın tam yaşanmamışlığı



Uzaktayım yüreğimde kahır

Zalime lanetler okumaktayım

Harmoni değil tüm renkler yitik

Robot gibi işle ev arasında

‘’ Düzenli gidip gelen bir sarkaç gibi

Gidip gidip gelmekteyim’’

Ben uzakta yar yar

Dirhem dirhem ölmekteyim



Dolambaç yürünür bu dağlar aşılır mı bilemem

Ama şimdi uzaktayım uzaktayım yar yar




--------------------------------------------------------------------------------


Aşk Mabedi


Yedi düvelde derlendi yedi hicran yarası

Yedisi de gelip sol yanıma saplandı

(H)alkımın sevinci alevler içinde

Yürekler de bağdâ

Dillerde ağda kasvet keskin

Aşkın mabedi can çekişiyor

Karanlıklar denizinin ortasında



Ağla leylim

Ağla, plağımda o eski şarkı

Münzeviliğim

Cürmüm

Salkımsöğütler, çiçekler

Güzel insanlar da var, var da

Aşkın mabedine ışık vurmaz



İsyan

Isyan diyorum ağlıyorum gayri

Olmazsa da elvada nar çiçeğim

Elvada leylim der, yaşamam da giderim




--------------------------------------------------------------------------------


Dokunmasınlar


Ulvi duygularla geldim, gül

İtine ile dokunsam yarana

İnsan güldür desem mesela

Ki; gül insan

Akan bir nehir

Düşün, güller olmadan

Arş-ı alem ne ise yarar.



Herakleitos’u utandırma

Devinim



Sefih olamadım alev

Alevlenir yüreğim

Kırık cam, kevgir

Hatırla yangın izini (y)ekin



Zalimler, zalimler geliyor

Dilleri ağızlarında birer çıyan

Bırak Eyup sabrını

Katar katar zulüm ordusu

Gayri güllerime, çiçeklerime dokunmasınlar

Yeter.





berdan ildan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder