16 Eylül 2009 Çarşamba

Iste O sevdadir ki ISIKCA


Yüzünü biriktiriyorum şimdi
çünkü ben, bir ardıç kuşu gibi
kendi ölümüyle beslenen
güncesi ayrılıklarla dolu
ve teni her yaz
ayrı güneşlerde yanan bir çocuğum.

Ne kadar alışkınım bilsen
yazılmayacak mektuplar için adresler alıp-vermeye
yılların yorgunluğuyla sararan
silik, umarsız, gizini saklı tutan
ve bir daha yaşanmayan resimlere.

Yüzünü biriktiriyorum. Çünkü yüzün
bir sevda tohumu şimdi.

Eylül'ün direngenligini tasiyor genc kizlar,bedenlerinde genc isciler,sikili yumruklarla.Eylül gülüslü.eylül direnisli ve
10 Eylülcüler yeni bir süreci örgütlüyorlar ates altinda dise dis.Yasadigi sevgilerin,asklarin en koyusunu yasiyordu o
zinda'da,halkini düsünerek her an,sair eluard demis ya;Devrim ve sosyaliz bir halkin dna'sidir,halkin Berdan savas-
cilari bu tarihsel dönemlerde hep bedel ödemislerdir,türkülerde,siirlerde,fabrikada,evde,okulda,ciyada,agittta,en
önemlisi sohbetlerimizde Eylül gülüslü direngenlikleri var hep,yasama karsi göz bebeklerimizde onlar var.
Benimki olmayan bilgeliğin adına seviyorum seni
Sağlık adına
Yalnız kuruntu olan her şeye karşı seviyorum seni
Zorla tutmadığım bu ölümsüz yürek adına
Sen kuşku sanıyorsun kendini oysa akılsın
Sen başımda yükselen güneşsin
Güvendiğim zaman kendime.
Iste o sevdadir ki Berdan'in gök gürlemesi gibi slogan attiran Madrid zindanlarinda
Iste o sevdadir ki susma hakkini her kosulda ve sart altinda kullanan
Iste o sevdadir ki düsmanlarimiza ve isbirlikcilere,fesatlara diz cöktüren
Iste o sevdadir ki Eylül'de parti bayragini daha da kizillastiran
Iste o sevdadir ki sariya,kirmiziya,yesile kesen
Iste o sevdadir ki adil,onurlu baris icin dicleye tülbent ucuran
Iste o sevdadir ki ilmik ilmik dayanisma icin imza atan

Iste 10 Eylül'de düsman karargahlarinda can telasina düsmeden bedenini acliga yatiran.iste o sevdadir ki sizlerin
imzalari,dayanismaniz icin seferber oldunuz omuz omuza.Iste o sevdadir ki simdi özgür olan.Iste o kizil güldür
her daim düsman gözlerin gözlerini kör eden.Iste o sevdadir ki Madrid ve Türkiye zindanlarinda ki Zerelere azadi
arayan.Iste o sevdadir ki Yüzünü biriktiriyorum şimdi
çünkü ben, bir ardıç kuşu gibi
kendi ölümüyle beslenen
güncesi ayrılıklarla dolu
ve teni her yaz
ayrı güneşlerde yanan bir çocuğum.

Ne kadar alışkınım bilsen
yazılmayacak mektuplar için adresler alıp-vermeye
yılların yorgunluğuyla sararan
silik, umarsız, gizini saklı tutan
ve bir daha yaşanmayan resimlere.

Yüzünü biriktiriyorum. Çünkü yüzün
bir sevda tohumu şimdi.

Geçerken ürpertilerle karanlıklar içinden
tutsak ve ağzımıza sığmayan dillerimizle
geçerken gecenin pususunda bir ırmaktan
bütün özlemleri tadan, bütün romanlarda
yeniden dünyaya gelen o çocuk
ağlıyor arkamdan
beni bırakma... Bırakma beni...

Kaç kişinin gücü yetmiştir
yasaklanmış bir aşkı savunmaya...

Yüzünü biriktiriyorum şimdi.
Soyları kocalarının adında eriyen
göçmen kadınlar gibi, hüzünlü ve sesim titreyerek
ne kadar alışkınım bilsen
bütün kanamalara... gülümseyerek.

Bir ardıç kuşuyum ben
toprağa düşeceğim bir gün
içimde çimlenen tohum çatlatıp yüreğimi
ağaca dönsün ve yüzyıl yaşasın diye
hiç ardıma bakmadan öleceğim.

Yüzünü biriktiriyorum şimdi.


berdan ildan...madrid 20009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder