14 Eylül 2009 Pazartesi

Zere....Siiir


İşkence dirençli sesi
Özgürlüğe sevdalı o kızlar
Hayır diyor, bilmem, söylemem
Ve direniyor ardılları gibi
Direnişi bayraklaştırıyorlar o kız gibi
Adını unutuyor


Ben sosyalist adım direniş benim
Dışarıda işçi
Okulda öğrenci
Kürdistan’da gerilla
Nasırlı elde çiçek
Hücrede direnişçiyim
Zindan da özgürdür adim
Gece çöküyor hücreye
Açlığa kesiyor beden
Yüzünde oluk oluk akan kan
Çıplak beden askıda
Dilinde direniş şiirleri

Hey uğruna dara çekildiğimiz dünya
Ben seni asi ceylanlar gibi seviyorum
Ve özgür ülkem için sevdalandım ben Munzur’a
Devrime,sosyalizme
Bizim lügatimizde açlık yok, savaşta, sefalette ama
Direngenlik var içimizdeki yeni insana
Kardeşçe, onurluca bir barış azadi
Karafatmalar yine geldiler hücreme
Alnımda onur
Ayaklarım çıplak üryan
Umudu dimdik ayakta tutuyordu o
Alıp götürdüler
Çarmıha son kez astılar
Akımlar düzenlediler beynine
Bilmiyordu, söylemiyordu
Ve bayıldı

Annesini gördü rüyasında
Onurluydu
Kızına sarıldı
Nazlı yanaklarına öpücük kondurdu
Kokladı
Kucakladı
Gözyaşı akıtmadan
Eline kına yaktı
Hoşça kalın analar, yoldaşlar, partim, halkım
Ülkem rojbas
Ve bağladılar gözlerini
Çırılçıplaktı
Adını bilmediğimiz o kız
Neden, niçin direniyordu Dehak’lara karşı
Neden, niçin söylemiyordu adını!
Soluk aldı
Son kez gözelere baktı
Dışa dışa serhıldan azadiya Kürdistan dedi
Usulca Beritandaki ceylan gibi süzüldü
Direniş çiçeğimiz
Güle güle yoldaş güle zere

Ve artık F-tipi hücrede zere
Özgürleşmek için bilinçlice o yerde
Özgür bir ırmağa akar gibi
Akacağız nasirli ellerine
Bir yakamoz gibi
Bir Mahir
Bir Deniz
Bir İbrahim
Bir ışık gibi
Sarı, siyah, beyaz, ablak, kıvırcık, öteki çocuklar gibi
Çocuklar büyüyecek Zere gibi ülkede özgürce



19 Mayıs 2009

Madrid Valdemoro zindanı

Berdan İldan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder