7 Mayıs 2009 Perşembe

Sarya ve Kelebekler


Soru su;Kadinlar kendi cinslerine karsi neden daha tepkili,kendi sorunlariyla ya da kendi cinsiyetiyle birlikte is yapabilmede
önyargili,problemli,kücümseyicidir.Ve yahut ayni tarzda her hangi bir konuda,düsünce belirttiginde,neden erkege bakarak
anlatma ihtiyaci duyar.Mesala düsüncelerinin bir erkek tarafindan benimsemesinden neden etkilenir.Teorik-siyasal,felsefi,
edebiyat,sinema konularinda tartima ihtiyacini neden erkekte arar,daha cok erkegi neden muhatap alir.

Erkek unsurun olumsuzluklarini abartirken,elestirilerini affedici davranirken,kendi cinsi sözkonusu oldugunda acimasizligi
neden.Örnegin; bir erkegin denetimindeyken,daha kolay disipline olan ve hesap verme noktasinda daha alcak gönüllü
ve duyarli olan kadin,söz konusu kendi hemcinsi bir kadin olunca ayni tutumu ona göstermez.Devamli sikintilardan söz
edildiginde,cözüm yollari üretmek icin neden erkege danisir,kendi cinsinden aldigi elestiri hakli yada,haksiz neden
daha tutucu davranir.Sorular cogaltilabilinir.Ama bunlar yeterlidir.

Kadin sorunun bir boyutu olarak yukarida ifade ettigim acmazlar bugünün ve yahut yeni gelismeler degildir.Özel mülkiyet,
cins ayrimi ve toplumsal tarihsel sürec boyunca bugünlere geldi.Farkli kosullarda bazi bicimsel nitelikler tasisa da özü
ayni kalmistir.Diyalektik Meteryalistler maddeyi ve hareket halindeligini esas alirken,bir seyin öncesinin sonraligini cözümünde
önemli bir moment olarak arastirmaci,sentezleyici veriye dayanarak cözümlemeler üretirler.

Toplumsal yasamdan dislanan.Ikinci sinif muamelesi gören kadinin,toplumsal deger yargilarinin kendisi icin cizdigi klasik"kadin"
kimligini sorgulamadan kendi özgür bagimsizligini eline alamaz.Kadin,güclü erkek,zayif kadin profoli kendi kimliginden
silinmedigi sürece kendine ait yeni kadin"özgür kadin"kimligini elde edemez.Saga sola yalpa vurmadan bir yerlere dayanmadan
tercihlerini,önceliklerini baska bir yerlere bakarak koymasi engellenemez.Kendine güvensizligi,saygin olmasini engelledigi gibi
kendi cinsine karsida kücümseyici davranmasina götürü.

-Kadin nerdesin dedi
-Adam sana ne dedi
-Adam tokati yapistirdi
-Kadin cocuklari aldi gitti.

Kadin,kendi yasamini anlama,tanima ve sorgulama yetenegini göstermeye basladigi an,bir ahtapotun kollari gibi genis yelpazeli
gerici bir saldirilarla karsilasir.Toplumsal sidddet.

-Adam nerdesin dedi
-Kadin sanane dedi
-Adam kaltak dedi
-Kadin sustu
-Adam kadini katletti-

Her yönden kadin bir bedel ödemeden,bin yillarin ektigi gerici-yoz kültüre bir cok bakimdan kafa tutmasi gerekiyor.Burjuva
feodal sinif ve tabakalarin ezilen kadina reva gördükleri tutumlara karsi tutum almak zorundalar.

-Kadin cantasina bakarak son hazirliklarini kontrol etti.
-Adam dikkatli ol dedi
-Kadin pankarti cantasina yerlestirdi
-Adam basarilar dedi.
-Kadin eve dönmedi,adam karisini aramaya cikti,gözyasalariyla evden acele cikti.

Yeni özgür kadini olmanin özelliklerinden biri ise,yanlizca kendisi icín degil tüm hem cinsleri icin özgür kadin özellikleri tasirken,
yeni erkek tipinin yaratilmasinida icinde örnek kadin olmalidir.Yani emekci kadin tüm burjuva görüslerinin aksine,üzerinde ki
burjuva tortulara karsi da mücadele ederek kendi ayaklari üzerinde durmasini bilen bir kimlik sahibi olmalidir.

-Kapi calindi
-Kadin acti
-Iskenceciler fiziksel saldiriya basladilar
-Kadin direndi
-Iskenceciler gözaltinda tecavüz ettiler
-Kadin susmadi,tükürdü cellatlarin suratina.bize gücünüz yetmez-

Toplumun kendisine bictigi bu zavalli bayagi misyonu bir tarafa atarak mücadele yolu ile elde ettigi kendi nitelikli,güclü
devrimci iradesini konusturdu.Bu vesileyle kendini yeniden üreterek yeni bir özgür kadin rotasina girdi.


berdan ildan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder