2 Ağustos 2011 Salı

Tolika....kitap


bacikam al beni,bacimkam al benim...kiz kardesim al beni yanina diye bagiriyordu Samsun Bafra daglarina cikan yigit Rum delikanlilari,1919 yilinda Mezifonda yoksul Rum cocuklari Potnos sehirlerinden sürüldüler.Bafranin daglarinda yetim agitlara karisti direngenlik,alcakca katledilmektense yigitce ölmesini bilen Rum yigitleri o daglari mesken tuttular,benim meskenim daglardir.Yorga Andreadias Bacikam Al Beni ...kitabin bitirdim.Bafra daglarinin ne cok öyküleri var oysa ama lakin sömürgeci Kemalist rejim yok etmis bu tarihi,Rum halklari soykirimdan gecirilmis Merzifonda,Amasyada,Samsun​ ve Trabzonda 1908 mesrutiyetin ilk yillarinda halklar kardescede olsa Rum,Ermeni ve Müslümanlar ic ice yasiyorlar sairin degigi bi kiz alip vermisler yüz yillar boyu 1914 birinci paylasim savasi bu kardeslemeyide dinamitler.Istiklal Mahkemleri sudan gerekcelerle binlerce Rum emekcisini idam eder...


.Kirya Sofia söyle der sayfa 33.de..."Onlar biz Hiristiyanlari,bizde onlari Müslümanlari hemseri olarak görüyorduK"bizi sadece ayiran en temel özellik din olgusuydu diyor....


Sarikamiz 92 ve 93 tümenleri yenilgiye alindiklarinda Amasya Selanikli göcmenlerle doldurulur....Sonra Tamamalar artik linc,tecchir,tecavüz,yagma​,yikma baslar yil 1915-16 yillaridir.Sömürgeci Kemalistin Topal Osmanlari özel harpciler devrededirler tipki simdiki AKP ceteci iskenceci imamin ordusu gibii......berdan ildan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder