28 Kasım 2009 Cumartesi

Asiri dozda ask almak


Özgürlügüme kavusmadan önce son kez avluda voltalamaya basladim. Ve son kez didik didik ettim avluyu. Gözyaslarima hakim olamadim lanet olsun yine, dost eller sarmaladilar son kez yürekten yeralti nehirleri


Gizli bir tarihti yaşadıklarim,ne kadar unutmak, unutturmak isteselerde anılara yolculukları elimle kovsamda beynime akinlar düzenliyorlar. İnadina asırı dozda ask almak gibi yeralti nehirleri

Bilmeli herkes özgürlügüme kavusmadan önce son kez avluda voltalamaya basladim. Ve son kez didik didik ettim avluyu. Gözyaslarima hakim olamadim lanet olsun yine, dost eller sarmaladilar son kez yürekten, candan.

Yıllar sonrada olsa, özgür havayi iliklerime kadar cekmek ayri bir tat verdi bana. Semahta atese duran genc bir isci gibi. Demir kapilari bir bir asarak kendimi tel örgülerin disinda buldum, tedirgin ve ürkek bir güvercin gibiydim. Ne cok kirmislardi kanatlarimizi. Sonra anisamak istiyorsun kapatilmadan önce kafese neler neler yaptiklarini. Nasil olupta böyle düsünüyorum diye düsüncelerimle çatışık halindeyim.

İlk önümde duran münibüse bini verdim. Cebimde hic para yoktu, bindigim yerden olsa gerek söför arkadas parada istemedi benden, mealimi biliyordu sanki, yada ben öyle sezinledim. Son durakta indim. Oldum olası bu Eminönü hep gidip sahilde oturup balık ekmek ve soğan yemek isterdim ama cebimde param yoktu.

Gizli bir tarihti yaşadıklarim,ne kadar unutmak, unutturmak isteselerde anılara yolculukları elimle kovsamda beynime akinlar düzenliyorlar. İnadina asırı dozda ask almak gibi.

Bilmeli herkes yasama nasilda tutkuyla asik oldugumuzu,bir sevgilimizin elin tutar gibi,bir okkali öpücük kondurdum özgürlügüme.Anlatmaliydim yasadiklarimi, anlarımı yaşama ait aşklarimizi, emeği, paylaşmayı, birlikte düşler kurmayı.

Karer Baba bilmeliydi bu ask'i,göz yaslarini,notlarimi,mektuplarimi,ayriliklari ve ihanetleri. Susmamaliydi cümleler,özgürlüge dört nala kosmaliydi Aden,in özgür tay,lari gibi,basi dik ve fütursuz olmalıydı Aşırı dozda aşk almak.

Anlat dercesine cocukluk arkadaslarim geldi aklima birden"Nasil kirdilar kanatlarinizi" "Dost bildiklerimiz nasil yoldular kanatlarimizi,acilarimizda calarak"Anlatmaliydim,haykirmaliydim soysuzlara,ruhu satilmis rantcilara,belgelemeliydim.Kendini sehrin en islek caddesinde semaha dönerken asmayi,bazen sanalda ki nutuklarini, seyreden menfaatcileri.Belki de sizlerde benim düsündüklerimi düsünüyorsunuzdur belki.Tekrar düsün ve düsün bunlari bir bir. Ucamayacagimizi saniyorlardi,gerceklerin gözlerine,cümlelerin üzerine mil cekiyorlardi ve buna kilifta uyduruyorlardi..

Kanatlari kirilmis öz benliginden Peri suyundan merhem yaptik kendimize,birakmadik tarihin tozlu sayfalarina,emekcilerin mavi gökyüzüne özlemlerini dillendirdik,siir okuduk, türkü söyledik son nefesimize kadar ne cok öldük biz,ne cok öldük hala ölüyoruz. Görüyorlar ya simdi yanliz degiliz,yanliz degilsiniz.

Ya neden kanatlarimizi kirmislardi,su masmavi gökyüzüne bakarken hatirladim evet onlar iki yaren gibiydiler,genctiler,fütürsüzlerdi,karsilikli asiri dozda ask almislardi cünkü gücenmeyeceksiniz arkadaslarinizin evlerinde olmayislarina "kanatlarinda bir tüy bile birakmadilar kargalar,kalan son tüyün hesabi simdi samiyetsiz cümleler iklimler.

Bir birilerine asiri dozda ask almis iki kisilikli sevgi,iki cicek yani onlar,birakalim dostlugu cikarsiz hesapsiz, hesaplassinlar dostca.Biz söylemedik zor durumdan saflari terk eden kargalara mealimizi kargalar kondu o güzel düslere menfaatleri ve cikarlari icin.

Karer kayalik sokaklarinda taslarla birlikte oynasinlar,dostlarini ararken,kardesligi pekistirirken,elestirsinler acimasizca,benamus olmasinlar.Dilleri döndügünce diyalek yapsinlar.Yo ama sen daha üstüntün dersen ben burada bir cikar vardir ne dersiniz; Kimdi bu arkadasin, dostun, uğruna ölümleri göze aldigin, yarin avradin,

Sahi Kim dostun...Ve anlatım sustu,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder