26 Ocak 2009 Pazartesi

Yilmaz Yilmaz bizim Yilmaz


Umud filminde alti cizilecek ve üzerinde devrimci sinemaya dair anekdotlar bulunan pek cok sey var.Bunlarin her
karesinde emege dair,yasama dair,hayata dair yilmazca savasacak devrimci yönetmenlere rehber olacak ve
sokaklarin nabiz atislari,emegin vardiyada ki seslerle birlesecek ve cevremizde ki seylerin net olarak göebilmeyi
sayet istiyorsak Güney'in filimlerinde yeni bakmak ve özümsemek gerekiyor.

Umut filminden,Yol'a ve Duvar filminde hep yasamin hep kendisi var.O film yaparken diger Yesilcam ergenekoncularina
karsi derin devletin hep karsisindaydi.Bizzat hayati sundu ölü yildizlara,sinif emekcisi gibi,bazen isikci,bazen fügüran,
bazen kostumcü,bazen rol alan ve en önemlisi yasami hep devrimciydi Yilmaz Güney."Sanatci yanlizca yazdiklariyla
cektikleriyle degil,eylemleriylede gercek yasama tavir alandir"derkende cok hakliydi.Sonbahar,Bahoz,Kelepce,Beritan'da
olgugu gibi devrimci sanat ve sanatcilardan bahs ediyordu ezilenlerin Yilmaz Güney'i.

Baski,zülüm,ölüm ve zorun kol gezdigi,huhalif seslerin kursuna dizildigi ve agir cezalarla bastirilgi o günlerde,karanlik Erge
nekoncu güclerin hala hakim oldugu o dönemde.Yilmaz Güney'in filimleri Susma hayir mesajlarini hep yasakladilar.Ve
yine o yasakcilar itibar vadediyorlar alcakca.Nazim Usta söyle seslenmis o siirde Taranta Babu'ya./cok konusuyor Musolinni
Taranta Babu/cok konusuyor/cok korktugu icin/cok konusuyor/bizim silahli ve silahsiz kuvvetler bu siir gibi cok karkuyorlar
cok.cok saldirmalari da ondandir,itibari iade etmeleri de ondandir.Tipki Nazim usta,Ahmed Kaya onlarca ülkesiz aydindan
korkuyorlar ki,ehlilestirmeye calisiyorlar TRT ses gibi...


berdan ildan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder