21 Ocak 2009 Çarşamba

Kayip kentin yakisiklisi


Her sinifli toplum,kendi karsitlarini,kendi ihtiyaclarini yaratir.Ezen ezilen
iliskisinde bu carklari kirilir,düzene muhalifler,dipsiz cukurlarda,iskazalarinda,
oto yollarda,derin evlerde ve cukurlarda infaz edilir memleketimin en ücra
kent ve sokak,caddelerinde.Yilmaz Erdoga,nin Kayip Kentin Yakisiklisi yani
yani saglik müstesari amcasinin Ankara,da öldürülmesine misilleme olarak
bu siir güzelemelerini yazar kalemini konusturur.Hafizam beni yaniltmiyorsa
dönemin saglik bakani katil Osman Durmus,tur.Ilac yolsuzluklarina karisan
bu katil simdi milletvekili.
Yilmaz Erdoganin amcasi Namik Erdogan anisina yazdigi bi siir güzellemesi
de sadece bir siiri buraya tasiyacagim.

dokuzunda kayboldu mayis,in
cesedi bulundu
onikisinde.....

kacirildiginda da
kayboldugunda da
ve cesetken de
yakisikliydi...

amcamdi...Agustos 95,Istanbul.

Insanlar kaybedilirken ey cocuk
insanlik adina
Nasil baslar bu yesil ve mavi yolculuk
Hangi gemi kalkar bu ülke limanlarindan
Hangi mavilikler karsilar seni
Kiyilar zincir olmus bileklerde
Dalgalar yargisiz infaz
Al kalemi eline ey cocuk
Yesilin ve mavinin siirini yeniden yaz...

Sabah erkenden otobüse bindi.Otobüsü tekstil iscilerinin alinteri kaplamisti.
Gidecegi yere yaklasirken Cobancesme,de belediye otobüsünün önü cevrildi.
herkes merakli gözlerle meraklanarak cam kenarlarina üsüstü.Otobüsü ceviren
sivil aractan üc kisi indi,gözleri tanidik birini aradiklari belliydi kim di simdi
kaybedilecek bu otobüste belli degildi...

yasak bana gözlerini anlamak
ellerin
bana yasak

ah olaydim
gözünde yas
fikrinde telas
düsünce sucun
beratin olaydim

fakat yasak
yasak bana gözlerini anlamak
ellerin bana yasak

ah olsaydim
yüzünde sürgün
yataginda mülteci
vatanin
anayurdun olaydim

fakat yasak
yasak bana gözlerini anlamak
ellerin,uyrugum
bana yasak....Kayip Kentin Yakisiklisi.Sel yayinlari.

Berdan ildan.Namik Erdoga,a.Umutlu kalin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder