20 Ocak 2009 Salı

Boyun egmeyeceksin


Insanlik tarihi,tüm toplumlarda siniflarin ortaya cikmasindan günümüze,insanin insan tarafindan arti-degerine el konularak sömürülmesi ve
bu sinif karsitlarinin iktidar mücadeleleri yeni bir sinifin yani isci sinifi kavgasindan asla vazgecmemistir,fakat umudunu yitirenler bu mücadele
hatlarinin tümünden yani insanliklarindan vazgectiklerini söylebilirim.

Ne yöneten siniflarin yalan ve demogojileri,ne de dinsel teolojilerin zirvaliklari,gelecekteki düslerimizi,insanligimizin güzelliklerinin üzerinde
yasadigimiz bu günkü emperyalist-kapitalist dünyada yasanmaz hal,ne insanca yasamin tam anlamiyla elde edilemeyecegi kara propagandasi,
ancak kapitalist dünya ile baris icinde bir arada yasanacagini savunan döneklerin söylevleri,kapitalist dünyanin sömürü sisteminin devamina
yönelik sermaye aydinlarinin beyanatlari,ezilen-sömürülen halklarin,azinliklarin mücadelesini asla engelliyemedi.Kisacasi ezilenler hic bir dönem
yilginliga düsmediler.

Basarmak,kazanmak ve yükselmek daha güzele ve iyiye ulasma mücadelesi,elbet ki insanligin dogasinda vardir.Ancak,esas üzerinde basa basa
durmamiz gereken bunun hangi sinifa tekabül,hangi gelecege hizmet edecegi dürtüsüdür.Iste emekci halklarla burjuvalarin arasinda ki uzlasmaz
sinif karsitligi"iktidar kavgasi"budur.Kapitalizmin gerceginden hareketle,büyük ölcekli finans kapitalin,sanaii ve ticari üretim yoluyla ile
dolayisiylada üretim araclarinin özel mülkiyetini elinde tutarak,giderek daha karmasik ve ince hesaplara dayanan sömürünün en uc boyutlara
ulastirmaya calisildigi tekelleme icin mi,yoksa üretim araclari ve üretimin toplumsal mülkiyeti bölüsümünün saglandigi,ücretli kölelik sisteminin
ortadan kaldirildigi ve gercek anlamda insan olmanin onurunu yaratildigi sosyalizm icin mi ?

Lenin Markszmin bir ütopya olmadigini pratigiyle ispatladi.Kapitalizmin yüzyillardir yönetme ustaligi boyunca emekcileri baski altinda tutarak
sömürdügü,ezdigi,yok etmeye calistigi yeteneklerini,ezilen ve sömürülen dünya halklarinin enerjilerini acigada cikartmistir sosyalizm.Onlara
bu kazanimlarini özgürce belirleme hakki ve sonuclarina ulasma olanagini getirmistir.Yüzyilardir sermayederlar icin calismak zorunda kalan
proleterya ve ezilen ulusal halklar sosyalizmin maddi gercekligi ile ilk kez kendileriyle birlikte tüm dünya halklarina kollektifce calisma,bölüsme,
üretme kosullari yaratmistir,elbette ki bu durum burjuvalari ve uluslararasi empeyalist ve kapitalistleri rahatsiz etmis devrim yenilmeliydi.

Iktidari ele geciren emekci proleterya sorunlarin cözümünde güclükler ve karsi-devrim saldirilari yasanacakti,kollektif üretim ve bölüsümde
yer almak istemeye asalaklar,özel mülkiyet dünyasinin deger kazanimlarini korumak icin taaruza gecerek,cürümüslere,isbirlikci ve yardakcilarina
karsi proleter emekciler kendi iktidarlarini korumak icin zor kullanacaklardir.

Bunlari ifade eden onlarca belge,makale,kitap ve roman kitabi ütopyamiz geregi okumusuzdur."Durgun Don","Uyandirilmis Toprak"adli eserler
dünya klasikleridir ve ayni edeyla halk demokrasisi ülkelerden bir olan ve ülkesinde ki sorunlari diger sömürülen ülkelerin sorunlarina
yaklasim göstererek kendi somut gercekligine indirgeyen Arnavutluk Büyük Cumhuriyet ödülünü kazanan Fatmir Gjata "Boyun
egmeyeceksin" bataklik
adli ölümsüz eserini okursak ya da okuyanlar bilirler ,kendini dogal olarak romanin akisi icinde Stavri Lara
ve yoldaslariyla karanlik gecede Malig batakligina girip,sabahlara kadar emekci halkla birlikte o bataklikta calismayi araliyor.

Bir yanda ülke fasizimden yeni kurtulmasi,karsi devrimci,isbirlikci cete saldirilari,uluslararasi emperyalist ambargo ile sikinti,aclik ve yoksullukla
mücadele ederlerken sosyalizmin zaferi icin var gücleriyle iktidari güclendirmek icin calisiyorlar.

Malig gölün esas espirisi aslinda bir simge.Ama,ayni zamanda Arnavutluk yoksullarinin gerceginin ta kendisi o bataklik.Simgeligi bir calisma
alani olmasindan,gerceklikse yeni insa sürecidir.

Insanlar tarihlerini kendileri yaparlar.Tarih,üretim tarzinda ki zorunlu degisikliklere karsi direnen gerici egemen siniflarin direnisini yikmaktir.
Bu yüzdendir ki,tarihi ezilenler ve sömürülenler yapar.Neden mi,tarih,maddi degerleri ürtenlerin tarihidir.Yani isin özü.Ezilen sömürülen
dünya emekci proleterya halklari,tarihin gercek sahibi ve gercek yaraticilaridir.

Doganin ve ekonominin yasalarinin insan iradesinin ve bilgisinin disinda isledigine ve bunun her seye hakim olduguna inan iradi felsefenin
aksine,kapitalist toplumda ulastigi boyuttan daha gelismis ve üstün bir teknik toplumsal üretimi durmadan gelistirip büyüten,toplumun
her gün biraz daha maddi ve kültürel gereksinimlerini karsilamak,sosyalizmin ekonomik gelisim yasasidir.Bu yüzden sosyalizmin asil amaci;
Tüm ihtiyaclariyla birlikte insandir.Benim kabem emektir/Kuranda kurtaran da insandir.

Yani anlatmaya calistigim esas sey bir baska dünya var,ya barbarlik,ya sosyalizm.

berdan ildan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder