18 Aralık 2008 Perşembe

Madimakta semah Metin Altiok


Elim sakalimda,trassiz yüzüm,okumaktan gözlerim bozulmus.Aklima su Temmuz bir arifesinde "yol bozuk,bozuk"türküsü geliyor.


Gülüseyisin gülümseyisime bulasiyor.Semaha dönüyor sen ve ben olan.





Dalgin dalgin voltaliyorum,gözlügün geliyor aklima sahi ne oldu ona ?.Bir anekdot düsüyor senden usuma


"Ömrümce kendimi hep sözde buldum


Söz cehennemimdi yanip kavruldum"





Senin yanip döne döne semaha döndügün o gün,ben polisler tarafindan seni katledenleri protesto ederken vuruldum,hem de


seni yakanlari koruyan o polisler tarafindan Mecidiyeköy'de.





"Ama gitmektir benim


yenilmezligim dünyada


Ve ben durmaz giderim


Bu can tende durdukca





Ve seni anlata bilmek seni,göz yaslarim arasinda,ne anlata bilmek,ne de umutsuzluk,her canda seni anlata bilmek seni.





Metin abi,sevgili egitmen.umudun sözlerini yazan sair.Katlimada ilk kurtulan ilk hece siirlerini naksedecegiz sana





"Yüzümde gezginci bir adam hali:


Sazi ve heybesiyle,


Kücük bir garaj kahvesinin önünde


Bekleyen biri gibi.





Ay dokunmus omuzuma bir aksam vakti


O günden beri bakislarinda


Bir otobüs penceresinde hizla gecisi"





Atesin koru gibi,prometheusum benim,isminin bas harflerini ögreniyor simdi cocuklar sorguluyarak.Üc saz teli koptu bu aksam


Mayis'in savki vurdu sakaklarima.





Milyonlar 500 bin güvercin ucuracaklar bu gün,bir tanesi sana gelecek,gagasinda zeytin dalli ve mektuplu.





Suskundu sokaklar,ellerinde derin devletin pasaportu vardi cakallarin,hüznü damitan o gün,topraga semah döndün metin abi.


Aciydi konup dergaha aldin sazi eline Pirsultaca türküler ve siirler okudun


Asiyor bak


bir duvari


ayaydinlik


bu ge


gu ce


lu de


gülümsüyordun





Caresilikten degil,umuttan aglayasi geliyormu emekcice düsüneler,iste bizimde o gün sokagimiza siirlerle özgürlük gelecek.Asil


yangin Sewas yüregim benim.Ülkem umud simdi.





Iste budur bu satirlarin son dörtlügü


"simsiki tutmak avucunda atesi ve semah dönmek,inadina semah.


Metin Abi Kavaklar adli siirini Cewlik'te egitmenlik yaparken yazdi.Sezen Aksu yorumlamisti.

Cewlik seni ve Sivas Katliamini Unutmayacak.


berdan ildan..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder