25 Aralık 2008 Perşembe

Ah bir Nazim Hikmet vardi


Nazim yoldas;bu halkin acilarini,ozlemlerini,sevdalarini ve en onemlisi fasizme karsi direnenlerin sesi olmus,bununlada
kalmamis halkinin ve tum insanligin kurtulusu,ozgurluk davasina hizmet etmis devrimci bir aydin olmanin yaninda,
orgutlu yasamin bir sanatcisi olarakta hala guncel olarak aydinim diyenlere mavi gozlerime bakin diyo

Denize donmek istiyorum
mavi aynasinda sularin
boy verip gorunmek istiyorum
denize donmek
denize donmek istiyorum derken,ulkeme donmek istiyorum der Nazim yoldas.

Nazim yoldas ozgurluk ve sosyalizm davasi icin bedeller odemekten asla cekinmemis,odemis de.Her firsatta,bu davaya
ozveriyle onu en ustte tutmus ve bunu kisik sesle soylememis bagira bagira.

Bagir bagir bagiriyorum
Kursun eritmeye cagiriyorum
Sen yanmasan
Ben yanmasam
Nasil cikar karanliklar aydinliga.

Nazim karsitlari,sahte dostlari,Nazim yoldasi susturabilmek icin her bir yontemi kullandilar ve kullanmaya devam ediyor,
edecekler.Toplam 47 yil hapis cezasina carptirildi,yasaminin 23 yili zindanlarda gecti.Nazim komunist bir yurege
sahipti.asla uslanmadi,asla teslim olmadi.

Belki ben
o gunden
cok daha evvel.
kopru basinda sallanarak
bir sabah vakti golgemi
asfalta salacagim

Belki ben
o gunden
cok daha sonra
matrus cenemde ak bir sakalin izi
sag kalacagim

Artik Nazim yoldas Turkiye'de cadi avi basladigini anladiginda 1951 tutuklamalari baslar ve Nazim yoldas o yilda yurtdisina
cikar,ne hikmetse hemen vatandasliktan o yil cikartilir.Nazim yoldasin sanatci,aydin,komunist kimligiyle butunlestirmesine
tahammul edemeyen isbirlikci devlet ve davaya ihanet edenler,Nazim yoldasin olum yildonumleri yaklastikca Nazim usta'dan
siirler okurlar.Cabalarinin esas nedeni ise Nazim yoldasin Komunist kimligini igdis etme.

Kimi
kemik
dizlerine vurarak
yuvarlak
bir karin tasiyorlar !

Kimi
deri....deri
Yanliz
yasiyor
gozleri !

Nazim yoldas oglu Memet olmeden once tum telif haklarini onu yok edenlere satmasini yasasaydi;Nazima yapilacak en
buyuk ihanet olarak gorurdu.Neden mi ?
Nazim yoldas her zaman kendini Neruda,Aragon,Sartre,Ehrenburg,Mayakovski gibi donemin komunist,ilerici,anti.emperyalist
onurlu aydinlari ile birlikte calisti.

Yasarken Nazim yoldas"vatan haini"ilan edilen;Deniz gulu.Mahir gulu,Ibrahim gulu ve onlarca devrimci,oldukten sonra devrimci
ozu bosaltilarak sahiplenilmeye calisiliyor.Bu sermaye sanatinin genc beyinlerin beyinlerini bulandirmaya,kitleleri manipile
etmeye calisiyor ve daima calisacaktir. Iste tam da burda Karerlice buna izin vermeyecegiz.
Nazim yoldas onlara soyle sesleniyor hala


"Nâzim Hikmet vatan hainligine devam ediyor hâlâ.
Amerikan emperyalizminin yari somurgesiyiz, dedi Hikmet.
Nâzim Hikmet vatan hainligine devam ediyor hâlâ."
Bir Ankara gazetesinde cikti bunlar, uc sutun ustune, kapkara haykiran puntolarla,
bir Ankara gazetesinde, fotografi yaninda Amiral Vilyamson'un
66 santimetre karede guluyor, agzi kulaklarinda, Amerikan amirali
Amerika, butcemize 120 milyon lira hibe etti, 120 milyon lira.
"Amerikan emperyalizminin yari somurgesiyiz, dedi Hikmet
Nâzim Hikmet vatan hainligine devam ediyor hâlâ."

Evet, vatan hainiyim, siz vatanperverseniz, siz yurtseverseniz, ben yurt
hainiyim, ben vatan hainiyim.
Vatan ciftliklerinizse,
kasalarinizin ve cek defterlerinizin icindekilerse vatan,
vatan, Sose boylarinda gebermekse acliktan,
vatan, sogukta it gibi titremek ve sitmadan kivranmaksa yazin,
fabrikalarinizda al kanimizi icmekse vatan,
vatan tirnaklariysa agalarinizin,
vatan, mizrakli ilmuhalse, vatan, polis copuysa,
odeneklerinizse, maaSlarinizsa vatan,
vatan, Amerikan usleri, Amerikan bombasi, Amerikan donanmasi topuysa,
vatan, kurtulmamaksa kokmuS karanligimizdan,
ben vatan hainiyim.
Yazin uc sutun ustune kapkara haykiran puntolarla :
Nâzim Hikmet vatan hainligine devam ediyor hâlâ.

Bir kez daha komunist sair olan Nazim yoldasi sanatci ve aydin kimligiyle kendi algilayisimla sizlerle 45 yilinda anlatmak
istedim bu dizelerle.Egitici ve ogreticiligi bakimindan Nazim yoldas siirleri her renkten Nazim yoldas sevenlerine ve devrim dusmanlarina
iyi bir yanittir...Sizce...

berdan ildan.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder