25 Aralık 2008 Perşembe

Ah bir Ahmed Arif vardi.


Ah bir
Ahmed
Arif
Vardi....
Ve kosar oynayan
cocuklarin cigliklari arasindan
Geceye dogan
Yildizlarla beraber
Bir pazar aksami
Radyodan gelen
Bir kara sinyal
Ah bir
Ahmed
Arif
Vardi percemi mavi boncuklu,anlinda ak diye baslar
gece devriyeleri jandarma diye voltalari.Uy havar sesleriyle otuz uc kursunlu yuregi
anlatan bir Ahmed Arif...
....omrunun eli yilini adamis,hem yoksul dizelere,hemde yoksul emekci halkimiza.
Ahmed Arif,in ilk aski "Hasretinden Prangalar Eskittim"isimli kitabidir,daha dogrusu ilk siirlerini
bu hasretle ifade etti Prangalar Eskittim.Her saiirin kitabi vardi ama onun kitabi yoktu
A.Arif aslen Diyarbekirlidir ama o vataninda yasamamistir.Ilk okulu Siverekte
ortaokulu ise Urfa,da okumustur.Urfaya gitmesi babasi sayaesinde olur ve ilk siirlerini bu
Mezopotamyanin essiz kentinde uc solukta yazmaya baslar.Urfa halk kutupanesinde Nazimi
okur 1948-51 Ankara Dil Tarih Corafya Fakultesinde ogrencidir.
Tutunu bilirmisin
Kiz saci demis zeybekler
Su icmez her damardan
Yerini kolay begenmez
usur
Naz eder...
Yil 1943 iktidarda Milli sef unonu donemi.Olay Van,in ozalp ilcesinde gecer
bilirsiniz ozalp ilcesiyle Iran siniri arasinda 33 kisiyi sorgulamak bahanesiyle toparlarlar,sinira
yakin sifir noktasinda infaz edilir Kurt koyluler.O gun Muglali olayi kapatilir,halk zorla susturulur
Kursuna dizilenler icinde bir kisi tesadufen yarali kurtulur ve Iran,a kacar.Yakin koylerde tedavi
gorur ve bir yedi ay sonra doner ve olay boyle duyulur 33 Kursun ve Muglali.
A.Arif soyle seslenir.
Vurulmusum daglarin kuytulu dar bir bogazinda
Vakitlerden bir sabah namazinda
Yatarim kanli upuzun ve Iskenceli sorgulardan,tutuklamalardan gecirilir Kurt sairimiz.Ama yilmaz
Diyarbekirli sair yazmak eylemli bir filintadir der.
Yil 1952 Sansaryan Han,dayim,yani hucrede,cok hastayim.Sorgum cok uzun surdu
Benim bulundugum yer,hucremde lagim geciyor.uzerinde izgara,ne kadar akilmisim tuvaleti
kullaniyorum disari cikiyorum.Sakalim gogsume inmis,sacim kece gibi.Bir gun elime bir kibrit copu
gecti.Bu cople duvara cizgiler yaptim,boylece bir takvim yaptim tam hatirlamayacagim ama 128
gun lagimli hucrede Hasretimden Prangalar eskitmis devrimci ozan kimler yokki meshur SANSARYAN
handa.A.Arif,Enver Gokce kapi komsudur yaka yakaya,tavuklari karisir bir birine.
Benim hucremde sabah bilinmezdi.heryani kapali bir kutu gibiydi.der
A.ARIF "49,lar olarak bilinen devrimcilere ve sosyalistlere yurutulen cadi kazani operasyonuyla
sindirilmek istenmislerdir.Nazim,E.Gokc.Ruhi Su,A.Arif,Ape Musa yuzlerce aydin yargilandi yada
kovusturmaya maruz birakildi yada Enver Gokce gibi surgune yollandilar.
Devrimci sosyalist sairimizi okuyalim,okutalim Nazimdan Enver Gokceye,Ruhi
Su,dan Yilmaz Guney,e Can Yucel,e Safak Tamer,e ozdemir Ince,ye hepsi daima
bizimle
Seni anlata bilmek seni
Akan yildiza
Bir kibrit copune varana
Ard arda kac zemheri gecti
Kus uyur zindan uyurdu
Disarda gurul gurul akan bir dunya
Bir ben uyumadim
Hasretinden Prangalar eskittim
Saclarina kan gulleri takayim
bir o yana bir bu yana...Daima bizimlesin A.Arif

Berdan Ildan...Umutlu kalin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder