27 Mayıs 2010 Perşembe

Umudla yasamak


"Umud"larla yasamak...1

sokaklarda ögrendim
yeniden insanlasmayi
paylasmayi
...bölüsmeyi
renklerin güzelliklerini
umudlu olmayi
cocuk olmayi unutmustum artik
kirli savasi
sömürüyü
zülmü
ögrenmis
test etmistim bile onücünde filistin askisinda
yanlizca ben direnmistim
benim gibi cocuklarla beraber
bir yoldas gibi o kizda vardi
bir selam kondurdu
diren diye bagirdi
gelecekti
ve birlikte cay icecektik
o gelmedi
ama gelecek biliyorum
o direnen ben gibi
iste düslerle yasamak
bu....Umudlarla yasamak Anadolu mozoginde kardes renkleri sevmekten gecer,iste benim siirimde onu imgeler gibi umudlardir insani yasama baglayan,her insanin düsleri vardir,ama devrimcilerin düsleri vardir ki onlari insanlastirandir,ayni zamanda hangi kosullarda olursalar olsunlar onlari mücadeleci kilanda bu umudlaridir.Eger sömürü ve zülmün son bulacagina inanmasalardi idama giderken,iskencede direnisrken,pusuda kusatmayi yararken,iscileri sömürü ve zülme karsi komünist yada devrimci parti saflarinda savasip sehit düserlermiydi.,nasil direnip mücadele edeceklerdi.devrimcilerin direngenligi,basegmezlikleri,inaclari,kendilerini feda etme ruhu umudlarindan güc aliyor,cezaevinde müebbetlik tutsak,tas atan cocuklari düsünün,yada maden ocaklarinda ölümü göze alip mutlu bir gelecek icin yeraltinda celige su verenleri,yada cocuklari kaybedilen anneleri bir düsün,eger umud olmasaydi,cocuklarina güvenleri olmasaydi,yada okudugunuz onlara dair son mektuplarda hep ölüme giderken bile umud yokmuydu sizce ?

Büyük önder Lenin yoldas demis ki"büyük düsünenler,büyük umudlar"hayaller"kurarlar iste devrimcilerde büyük düsündükleri icin toplumumuzun en ileri spartaküsleridirler ve öyledirlerde.Bu onlari toplumda ki diger dinamiklerden"renklerden" farkli ve özne olmalarinda da umud vardir.Tabi umudlu olmak onun esiri olmak anlami tasimamalidir.Iste bir kac örnek kimileri elde kazma.kürek emek üretir,kimi elinde kalem düsleri yazar,kimi siir okur,kimi sevgilisiyle mavi sandalla düslere dalar,kimi resim cizer harbisinden Abidince,kimileri zindan da volta atar,kimi elde silah,kimi vardiyada,kimi okulda ve evde hep düs üretir.Iste yasama devrimcileri bunlar baglar birazda.......berdan ildan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder