23 Mart 2010 Salı

Muz sesleri..kitap


..yüregim bugün hasretlik gözyasi,umudu coskuyla merhabalastirdigim gün.Zihinsel tasarimlarimda gecmise dogru bir seyre daldim,bazen böyle yolculuklar ruhumu temizler,cay doldurdum,sohbet etmeye basladik,ben daha konusmadan diger dost ve yoldaslar konusmaya basladi,öyle hastetiz ki,zamanin nasil gectiginin farkina bile varamadim.

Evet simdi her kes ayri kentlerde düslerinin izini sürüyor,kimi sürgün,kimizi zindan da hala,ama hepimizin birlestiren o amansiz sevda,maramizi az cok biliyoruz,ama paylasmak,konusmak,omuz baslarini omuzunda his etmek ayri bir heyacan veriyor.Iste dost bizim gün tasarimlarimiz böle.Direnc ciceklerinin topragi catlatarak kayip kentlerin yakisikli yildizlarini tasiyorlar,safagin denizle bulustugu o zamanin aydinligi,her karanligin bir aydinlik yüzü vardir bu nerden,hangi düs penceresinden baktiginla ilintilir biraz..iste o dizelerin söylevi birazda buralarda gizli..harika bir yorum ve tarihe yolculuk esntrumanlarin mastro esliginde isyani,simdi bir kent düsle icinde biz olan...

"onu agustosta muz tarlalarinda götürecektim,muz seslerini
dinleyecekti.Nasil sevinecegini,hayret edecegini düsündükce....."

Hakikati tozdaydi,gördüm...

Evet bugun bahar renklerini topraga vermis,rüzgar yagmurlari barindiriyor rahminde,simdi newroz ayi,ölüm ve yasamin birlikteligi,leylekler bahari arsinliyorlar gökyüzünde,ezgili bir siir okuyor Berdan newroz yürüyüsünde,elinde Muz sesleri kitabi,iste herkesin bir hikayesinin olacagi bir anlatim,Ey Beyrut türküsü arasinda mülteciligin hikayeleri,üc liralik is gücü,bir birlerine karisan hikayeler.

evet kitaba okuyun ki raflarda ki toz bulutlari gercegin sadece gercegin izini sürsün.burasi Ortadogu halklarinin yanlizligi...


berdan ildan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder