16 Ocak 2010 Cumartesi

Mavi Güvercin


Senki gökyüzünde
En uscuz bucaksiz semalarinda
özgürlüge taklalar atardin,
günes cogalmalarinizi resmeder di firtinada boranda
O büyük gökyüzünde
kalabalik savas tenekelerine ragmen
gagalarinizda baris cicekleri tasiniz
Tereddüt etmediniz hic;kanalariniz cekildi,kafeslere hpas edilldiniz,yaralandiniz,kaybedildiniz,
egilmediniz,üc yüz tane havalandiniz,hic biriniz dönmediniz,kaninizla yazilacaki belkide tarih,
adiniza siirler,yazilar yazilacak mavi güvercinler,patlamaya hazir bir yazidir simdi mavi güvercin,
karanlik semalardan aydinligi mustulayan mavi güvercin.Nerelerde kaldin diye merak ediyormusunuz
beni,oysaki hep yani basinizdaydim,ta ilk dogum sancilarinizdan itibaren.O gündür bugündür yola
devam ediyorum,baharin Eylül'üne,Mayis'a,Adar'e sevdayi ve kavgayi tasidim.Bir mermide benden
aslanim/bir mermide benden/daha gelmesin bahari karanliginiza isik tasisin.Bu gün Istanbul semalarindayim
hafiften yagmur ciseliyor,yagmurlardan islaniyorum,kanatlarimdan siziyor üsüyorumda,ucamiyorum,biraz
soluklanmaliyim su Sarayin aspest kokan sacaklarinda.Bu ani Istanbul yagmurlari Munzur'un doruklarini
animsatti bana.Gözyaslarina bogulmustum,onyedi güvercini Mercanlara sorgusuz kursuna dizmislerdi,ben
o zaman Zap'a ziyarete gidiyordum.Insan alisamiyor gidenlerin ardina baris söylencelerine,biliyorum ki bu
yolun sonu zaferdir,bu yolun sonu masmavi bir buluttur,cocuklarimizi sevinc güleridir.
Neden baristan bu kadar korkuyorlar bulut kardes
Öyle direncliyiz ki,öyle hasretiz ki barisa
Neden baris mavi güvercinlerden korkuyorlar mavi bulut kardes
Ne korkuyorlar robson kardes demis ya bulut kardes
Iste böyle bulut kardes
Sana yine barisi gönderemedik
Cünkü...Mavi Güvercin kaybedildi
Belki gelir Mavi Güvercin öyle degil mi bulut kardesler siz söyleyin


yeralti nehrileri kollektifi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder