1 Şubat 2009 Pazar

Cumartesi öyküleri 5 Eylül


Her sey Misircarsinnin yanin da ki o avluda bir ana elindeki yemleri atiyor güvercinlere karesindeki gibi.Diyarbekir
cocuklarina agliyordu sur dibinde,yoksul bir cift el ekmek teknesini sürüyordu.Seni Diyarbekir gibi düsünüyorum
derdi sair,Amed de saatler neyi calacakti.Devletin tüm siddeti her gün sokaklardaydi.Kiz Saban kursuna dizilecekti
yetim Ahmed ile birlikte.Aptülkadir Avgan,Aptülbekir Kirci,Murat Demir,Murat Ipek bir kadini kaciracaklardi birazdan
ve alcakca tecavüz edilecekti,ama hep suskun kaldi.Neden utanmis,neden söylememis ve bu sefer kardesleri ile
yine gözaltina alinir ve direnis sergilerler ailece ve bu onurlu durus karsisinda kardesleri bacilarina hep sahip cikarlar

Tarih yine Eylül ve karanligi bekcileri özgürlügün sehrinde pusudalar.24 Eylül 1991.Hewler de derin bir sessizlik,kontr
gerila ekibi yine is basinda her yeri tararlar,herkesi evlerinden cikartirlar disari.Özel tim sifreleri baslar.Bir ihbar var
Ibrahim Gündem bizimle geleceksin,ifaden var.biri daha gözaltindadir Ibrahimle beraber onu serbest birakirlar ve
solugu Gündem ailesinin yaninda alir.Onu bulamayacaklar,daha önce madem araniyordu,aranmasi vardi neden kacmadi
ki,o hep köydeydi.Ve o tarihten sonra Ibrahim Gündem'den bir daha haber alinamadi.Hazro'da onu gözaltina alan
üsttegmen gördüler,akibetini sordular,üsttegmen dedi ben almadim,bilmiyorum,ben Ankara'daydim ve ayni üsttegmen
köye birgün operasyon cekerek herkese gözdagi verir ve taki 27 Mayis 1995 günü Hasan Ocak'i sag aldiniz,sag
istiyoruz kampanyasi baslayana kadar.Cumartesi eylemleri 200 hafta sürdü,gözaltilar,tutuklamalar.gazbombalarina
ragmen dise dis bir mucadele mevzisi yine her hafta Cumartesi Galatasaray meydaninda,kayiplar hesap sormaya
devam ediyorlar...


berdan ildan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder