Bu saatlerde hep siirlere yolculuk yaparim.Rahatlatirir düsündürür ve
yazdirir.Munganin daha önce beni etkileyen Mahmud ile Zelixa,yla Hüseyin
Demircioglunun Ölüm Orucu arasinda ki o ölüm cemberini daha iyi anladim
diyebiliri.mistik,ruhban,isyan motifleri var siirlerine,insana dairlerinde iste
Kum saati,den sectigim bir siir,umarim begenirsiniz.
üc yol yan yanadir
ne yana düser kan kalesi
kimin rivayetiyle yürür simdi
mezapotamyanin belleginde
hep diri duran
kesikbas
hikayesi
ömrü yetmez anlatanin
ya susar,ya susar
yeniden basladigi yerde
gecilmis uzun yollar
her destanin cogalmis bacaklari
ey alinmis yollara iz birakanlar
cöl sirtinda kendi ufkuna vakif olanlar
Yusuf,un kuyusu kalbinde idi.
eril töreleri buyruk tutan teori
döner ekseninde cenk hikayesinin
bir yazgidir ortadogu ölceginde
yenilgiden zafer payi cikaran ve
cagrisimiyla hedefini cagiran
yenik kahraman.Bir mesele,bir masala
bir destana urganiyla siginarak yasayan
bu soyagaci kefen nakisli isyan
her seferinde tarih düserken
Zülfükar kilicin el yazisiyla/topraga
karanlik iklim oldu corafyamizda.
ne zaman dindi cagrisimlari
ne zaman sila edindi gözleri
degdigi her yeri,her nesneyi,her seyi
tarih kitaplarinin sayfalarini kazarak
nasil bir yatak acti ki kendine
günümüzün esigine geldiginde
bütün yasadiklari cagina dair bir rivayetti
yasadiklari boyunca düpedüz hayatlardan edinilmis
tropik maceralar
sayiklamalar,sanrilar,yanilsamalar icerisindeydi;
Kutsal Paranoya,Ortacag Günahlari,
tarihin hangi dönemine kilitlenmistir
davranislarimizin imla kurallari.
Giysi Ritüelleri,Maskelenmis Fetisler
Paranin bir Travesti oldugu düsüncesi
Mübadele Tezlerinden üretilmis Satirik Hayatlar
Kompitüre verilmis duyarliklar
Cagimizin Bir Kahramani Barabbas
Bizi hayata eklemleyen Lehimci Mizahimiz.
Korku Filmleri
Escinsel Estetik
Putperesligin rafine ayinleri
Tasbaskisi Cenk Hikayeleri.Tarih Kitaplarindan oyulmus
Imparatorluk Resimleri,hülyali kirathane duvarlari.Kurulu
Düzenlenen Bitkisel Hayatlar:Büyük Resimli Insanlik Mecmuasi,
Yaldizlanmis Zambaklar.
Barok Melaminler.Formasi düsmüs Risaleler.
Romantizmin düskünlük cagi-agir kadife perdeler,
Üc ciltlik hayat hikayeleri
yorucu ictenlikler,sahte sahicilikler
Melodram kliselerini hayata geciren Engin Pratigimiz
Hayatimizin göller bölgesi
Karabasan bilinci
<
Insani Bosa Yazarlar<
Enginde yavas yavas solan günün mineleri
Saadetin Kaynak,tan,Saadetin kaynaklari sarkilar
Radyo saatleri,boyunbagi efendiligi
gümüsten kararmis kol dügmeleri
Memurlarin Sair Caglari,altin sikkeler,antige sagsamalar
Cumhuriyet,in ilk yillari,insanin yüzü beyzi zamanlari
Koncerto taksimleri
insanlik sanayiinde konfeksiyonun son mamülleri
ancak daglarda anlatilan masallar
siyah-beyaz yanginlardan artakalan fotograflar
cam kesigi denizlerin sahipleri unutulmus heykelleri,kirik
fincan kulplari
tarihi kundaklayan koltuklari,zabitler
ve daha binlerce nesneyi keskin bir isik altinda bildi.
Yitirecek dilini,dirimini ve gördüklerini#
yasayarak isigin körlesmesini
kilitlendi
Cagiyla tarih arasinda
Bilimle büyü arasinda
Oyunla ölüm arasinda
anlamak ve tapinmak arasinda
eylemle siddet arasinda
gitti geldi
gitti geldi
delirmek belki de anlamak birikimi
Ey uykusuna uyanmamis olanlar
Yusufun kuyusu kalbinde idi.
kac tarih beklemis
basini
vahsetin ilminde hep kesik duran
akibeti sürdürürken gercekligini
ortadaki dog(r)uya göndermeleri
hep yollarda kalan
bir dagi kazar gibi okumali satirlari
her ad,her düsünce,her eylem kalmali
ilk elde
ilk sahibinde
kendine ragmen can alanlari durdurmak icin
kerbala ile maveraünnehirin kesistigi yerde
yurttutmaz hicbir memeleket
yüreginde bir deprem catlagi tasiyan insan
ey yeniden yaratilmanin seferberligi
anlatmak unutmak icindir tarihi
cogaltmak icindir
güzelin,ölümün,erkegin memleketinden gecenleri
Ki onlar derinden bilirler:
Yusuf,un kuyusu kalbinde idi.Kum saati...Murathan Mungan.Metis yayinlari
Siirin ismi...Kerbela ile MAVERAÜNNEHIR
Berdan ildan...Siir ve sairle kalin...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder