30 Ocak 2014 Perşembe

ALAMUT KALESİ PRATİGİ KOLLEKTİFLEŞTİRİLMELİDİR

Okunan kitaplardan dersler ve deneyimler çıkartılması,birikim ve tecrübelerin sistemleştirilmesi yoluyla devrimci çalışmalarımız ortaya çıkartacagı sorunları çözmemizde,hata ve eksikliklerimizin giderilmesi amacı taşımaktadır.Deneyim aktarımı devrimci bir görev olduğu kadarda ideolojik bir sorundur.O yüzden Haşhaşiler ve Alamut Kalesinin bize bıraktıgı miras devrimcilerin savunacakları devrimci şiddetin meşrulugunu savunmaktır.

Alamut Kalesinin deneyimleri kolay ve egiticidir.Örnekleriyle devrimcilerin baş ucu kitabıdır Alamut Kalesi ve Hasan Sabbah'ın fedaileri dünde vardı bu günde diyalektik tarihsel bir olgu olarak sömürgeci faşist diktatörlüklere karşı savaşıyorlar.AKP faşizminin devrimcileri Haşhaşilere benzetmesi boşuna değildir.Oysaki Haşhaşiler zülme karşı direngenlikleri ve fedakarlıklarıyla biliyoruz.

Özgürlüklerin ve ülken için dövüşmek meşru ve devrimci bir eylemdir.

Tüm dünya emperyalistlerinin her yüz yılda hedefledikleri ALAMUT KALESİNDEKİ adil,eşitlikçi toplumsal düzendir.1214 yıllarında feda eylemcilerine karşı koyanlar bu gün sömürü ve zülme karşı direnenlere karşıda aynı argümanlarla saldırıyorlar.İşkence direnen,teslim olmayan,sokakta çarpışanları boşuna Haşhaşilere benzetmiyorlar.Korkuyorlar o yüzden tarih çarptıcıları iş başındalar.

Coğrayamızın bir ayaklanmalar tarihi olduğunu unutmadan Kemalizme karşı çıplak bedenlerle direnenlerin tarihidir.Her ayaklanmada olduğu gibi HAŞHAŞİLER feda eylemlerini kendi somut koşulları içinde Mogol istilacılarına karşı devrimci direnişin rolü olarak okumak gerekiyor.

HASAN SABBAH mülkiyet ilişkilerinin esas temel üretim aracı olan topraksızlara toprak/adalet ve özgürlük hareketi olarak bakmak gerekiyor.ALAMUT KALESİ ezilenlerin ortak mülkiyetidir,özel mülkityet hareketi değildir...

Bir kez daha ALAMUT KALESİ ve Hasan Sabbah ile Haşhaşilerin ölümsüzlük iksirinden beslenmek onurdur.

berdan ildan