ALAMUT KALESİ PRATİGİ KOLLEKTİFLEŞTİRİLMELİDİR
Okunan kitaplardan dersler ve deneyimler çıkartılması,birikim ve
tecrübelerin sistemleştirilmesi yoluyla devrimci çalışmalarımız ortaya
çıkartacagı sorunları çözmemizde,hata ve eksikliklerimizin
giderilmesi amacı taşımaktadır.Deneyim aktarımı devrimci bir görev
olduğu kadarda ideolojik bir sorundur.O yüzden Haşhaşiler ve Alamut
Kalesinin bize bıraktıgı miras devrimcilerin savunacakları devrimci
şiddetin meşrulugunu savunmaktır.
Alamut Kalesinin deneyimleri
kolay ve egiticidir.Örnekleriyle devrimcilerin baş ucu kitabıdır Alamut
Kalesi ve Hasan Sabbah'ın fedaileri dünde vardı bu günde diyalektik
tarihsel bir olgu olarak sömürgeci faşist diktatörlüklere karşı
savaşıyorlar.AKP faşizminin devrimcileri Haşhaşilere benzetmesi boşuna
değildir.Oysaki Haşhaşiler zülme karşı direngenlikleri ve
fedakarlıklarıyla biliyoruz.
Özgürlüklerin ve ülken için dövüşmek meşru ve devrimci bir eylemdir.
Tüm dünya emperyalistlerinin her yüz yılda hedefledikleri ALAMUT
KALESİNDEKİ adil,eşitlikçi toplumsal düzendir.1214 yıllarında feda
eylemcilerine karşı koyanlar bu gün sömürü ve zülme karşı direnenlere
karşıda aynı argümanlarla saldırıyorlar.İşkence direnen,teslim
olmayan,sokakta çarpışanları boşuna Haşhaşilere
benzetmiyorlar.Korkuyorlar o yüzden tarih çarptıcıları iş başındalar.
Coğrayamızın bir ayaklanmalar tarihi olduğunu unutmadan Kemalizme karşı
çıplak bedenlerle direnenlerin tarihidir.Her ayaklanmada olduğu gibi
HAŞHAŞİLER feda eylemlerini kendi somut koşulları içinde Mogol
istilacılarına karşı devrimci direnişin rolü olarak okumak gerekiyor.
HASAN SABBAH mülkiyet ilişkilerinin esas temel üretim aracı olan
topraksızlara toprak/adalet ve özgürlük hareketi olarak bakmak
gerekiyor.ALAMUT KALESİ ezilenlerin ortak mülkiyetidir,özel mülkityet
hareketi değildir...
Bir kez daha ALAMUT KALESİ ve Hasan Sabbah ile Haşhaşilerin ölümsüzlük iksirinden beslenmek onurdur.
berdan ildan